Monday, August 9, 2010

ketibaan bulan puasa

setiap kali ketibaan bulan puasa mengingatkan aku ketika mana aku baru bermula belajar untuk berpuasa. ketika tu aku masih kecik lagi.........paham2 jer lah. macam2 ragam ler yang aku wt time tu. Paling aku xdpat lupe kn time tu mmg da xthan sngat. Aku g bilik air buat2la nk basuh muke (tp smbil membasuh muke minum air.heheheheh)......lepas da puas minum air paip keluar jer drpd bilik air tu bermula lah lakonan yang terbaek( pertame skali pastikan bibir betul2 kering pastu muke keletihan tu mesti nmpak dengan nyata).hahahahahahahah...........boleh tahan nakal jgak aku nie.Bile da dekat time nk berbuke puase jer kompem aku ade skali menyelit kat dapur skali ngn mak aku..tp xdelah tolong wt kje. cume amek bau jer kate org dlu2.............. eheheh. sampaikan mak aku cakap "kalo xlarat jgn la dok kt cni, g baring kt depan tu. kang da nk b'buke mak panggil". dalam ati time tu da xsabar nk makan kuih yang mak aku buat. FUUuuuuuuHHHHhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!! mmg mengancam punyer la. mane xnyer masakan dr air tangan ibu. kalo nk cerita kompem panjang lagi nieh..... ape2 pon puase kali nie laen rase nyer drpd tahun2 sebulum nie.                      

1 comment:

  1. permulaan ayat mcm bt novel lak...
    tp xpe...kali nie pose kite berbuke kat bagan lalang....

    ReplyDelete